De voorbereidingen! De Latente fase....

3 november 2016 - Blantyre, Malawi

Zo.... daar zit ik dan achter mijn computer aan de tafel van mijn moeder. Even terug in de tijd... Want ik ben nu officieel werkloos en dakloos... maar gelukkig niet kansloos! Maar ook niet emotie-loos, ik leek de afgelopen weken wel een kraamvrouw!! Haha!

De laatste avond in mijn huisje was enerzijds heel gek en anderzijds ook weer niet omdat ik al zo lang wist dat die avond komen ging dat het ook weer oke was. Je steld je er echt op in en ik heb al het vertrouwen in de huurders! Super lief en leuk gezinnetje! En zodoende trok ik dinsdag, na op rituele wijze van elke kamer afscheid te hebben genomen...( dat doe ik altijd!) om 11:30 dus de deur achter mij dicht wetende dat ik het aankomende jaar daar maar op 1 manier binnen zal komen, en dat is door aan te bellen... Bizar!

Gisteren nog een paar laatste theetjes/wijntjes en een pan met andijvie stampot met moeders, oma en vriendinnetjes weg gewerkt en daar ga ik dan straks! Kom maar op! En gek genoeg ben ik niet eens nerveus... wat mijn inziens maar 1 ding kan betekenen, ik volg mijn hart. :)

De afgelopen week is een week geweest van uiterste waarin ik mijn laatste dienst had, mijn afscheidsborrel, de sleuteloverdracht en dan dus vannacht mijn laatste nachtje. op Nederlandse bodem. Dagen die enerzijds voorbij vlogen omdat ik nog elke dag nieuwe lijstjes had die ik af moest vinken samen met die mantra die voortdurende door mijn hoofd ging.

Oke, opnieuw: Vliegtickets, vaccinaties, visums, visa's, creditcard, pinpas, dollars, verzekeringen, medicatie, kleding, wereldstekker, slippers, usb met documenten, info thuisblijvers, bikini, ballonnen voor de kids in Afrika, schilmesje, opladers, buiktasjes, elastiekjes, naaisetje, kruiden, ondergoed, zaklamp, klamboe, zonnebrand, toiletspullen, boeken, agenda, plakband, pasfoto's, visa-aanvraag forumlieren, tel-nummers, fototoestel, auto-papieren voor de verkoop, uniformen, doptone, ambu-ballon, kochers, stuwband, spatbril, eigen naalden....en zoveel meer! Allemaal Vink! Maar dan ook nog de kadootje en kaartjes voor kindjes die nog geboren moeten worden, flesje champagne voor de prof die met pensioen gaat, nieuwe verwarming, een lekkage laten maken, schoon maken, spullen naar oma, stofzuigen, info huurders....spullen naar moeder... en zoveel meer...

Terugkijkend naar het afgelopen jaar is er een boel gebeurt, een hoop narigheid welke maakte dat ik deze beslissing nam, het was tijd om iets negatiefs om te gooien naar iets positiefs! En weer te gaan stralen! De afgelopen maanden zijn behoorlijk intensief geweest maar ik mag niet klagen. Integendeel, ik mag mijn droom waar maken en daar ben ik eeuwig dankbaar voor. Mede dankzij mijn eigen ballen maar ook vooral door de steun van iedereen om mij heen stap ik straks dat vlegtuig in!! En ik zal ze eens gaan vermaken daar aan de andere kant ;)

Afgelopen vrijdag, 28 oktober, dus mijn laatste dienst. Hoe vaak ik wel niet A-viertjes heb zien hangen met foto's van collega;s die hun laatste dag hadden en dan ineens hangen er foto's van jou met de tekst "Niemand is perfect, neem bijvoorbeeld mij: ik ben briljant!" Hahaha! Helaas geen bevalling meer op de valreep maar wel een supergezellig dienst gehad die we met een lach en een traan en een fles wijn eindigde!

Ik kan niet anders zeggen dan dat de afgelopen tien jaar in het UMC simpelweg een feestje was waar ik het genoegen heb gehad om met het meest geweldig team samen te hebben mogen werken en voor hele bijzondere en mooie mensen te hebben mogen zorgen!! Of soms iets minder mooie... met iets minder hersencellen, of een te groot baarplan, te weinig persoonlijke hygiene, een te betrokken partner, idiote partner, geen partner.... oftewel alle lagen van de maatschappij met al hun charmes! En ik hou ervan! Mijn streven is dan ook om het aankomende jaar eens serieus te gaan werken aan het boek genaamd: " At your cervix! Verhalen van een Zuster..." inspiratie genoeg.... en straks ook tijd genoeg tussen de sjierpende krekels en kabbelende meertjes....

De afscheidsborrel die ik samen met Janne en Sjeel afgelopen zaterdag gaf was ook echt zo geweldig! Ik was overweldigd door alle lieve kaartjes, kadootjes en opkomst van iedereen. Gevoelsmatig heb ik alle 6 de verjaardagen welke ik in het buitenland gevierd heb de afgelopen jaren, in 1 avond ingehaald! En ik blijf het zeggen: om mij heen kijkend zaterdag raakte mij echt, een mens kan dan zoveel euro's inmiddels gespaard hebben, maar dit bedrag verdwijnt echt als sneeuw voor de zon wanneer je omgeven bent door zoveel lieve geweldige vrienden en familie! Nogmaals: bedankt!

Vandaag om 18:45 gaat mijn eerste vlucht en morgen 14:30 kom ik als het goed is veilig en wel aan in Malawi waar ik opgehaald word. Althans.... daar gaan we vanuit, blijft wel Afrika he... ;) Waar het inmiddels 37 graden is en ze veel last hebben van stroomuitval, haha.... daar heb ik serieus nu al zin in... ;)

Wanneer ik wifi heb lanceer ik een volgend verhaal, een heerlijk sappig verhaal vermoed ik zo!

Dus tot snel!

1. Bruun:
    3 november 2016
    Lieve lieve Cecil! Ik ga je ontzettend missen, jij lieve altijd positieve vrolijke noot van de verloskamers! Wat een prachtige reis ga je maken, wat een avontuur en hoe verdiend! Ga ontzettend genieten en ik verheug me op je ongetwijfeld hilarische verhalen van all over the world! Lach maar zo hard dat we je hier kunnen horen! Joehoe! Liefs Bruun uit het mortuarium
  2. Elske:
    4 november 2016
    Lieve cecile! Je bent er! Hopelijk ben je opgehaald en ben je op de goede plek. Nog niet je alarm hoeven te gebruiken? ;-)
    Heel veel plezier en mooie momenten op je eerste bestemming. Ik zal je op de voet volgen!
    X Elske
  3. Marian:
    5 november 2016
    Lieve Cecile, eindelijk een beetje rust in mijn lijf. Je bent gelukkig goed aangekomen. Hoop dat je een beetje uitgerust bent. Ik wil je nog heel veel werkplezier wensen, maar dat zal wel lukken he. Jouw verhaal weer gelezen, het blijft wonderlijk zoals jij alles verwoord, super dat wordt weer genieten dit jaar. Nogmaals ik vond het heel gezellig de laatste dagen echt weer als vanouds met de meiden. Nou lieverd, ik ga je volgen en nog heel veel plezier en pas goed op jezelf he. Dikke kus
  4. Marieke Jetten:
    6 november 2016
    Heel veel plezier Cecile!! Jij maakt er overal een feestje van. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Groetjes vanuit het ceeweezet